Уличната мода одавна е навлязла в ежедневието на младият човек. Често тя търпи промени, като на хоризонта се появяват нови тенденции, които се харесват от мнозина и това подтиква към смели и привличащи вниманието комбинации. Но има артикули, които никога няма да ни омръзне на да носим, защото са практични и могат да се добавят към всеки аутфит. Да, говорим за тениската и худито. Това, което би ги направило впечаляващи са материята, кройката и разбира се авторксата щампа. Ако търсиш описаното по-горе ние ти предлагаме да разгледаш 4 български бранда, които предлагат качествен и модерен стрийтуеър.

NERONE STUDIO ™

От къде/кога и как изниква цялата идея за "Nerone Studio"?

Ноември месец 2019 беше поставено началото на Nerone. Всичко започна преди 3 години, когато бях на 15 със съвсем различна идея и очаквания. Тогава идеята беше да слагам просто "digital art" върху тениски, които главно хората около мен купуваха. С времето започнах да се интересувам все повече от мода и бизнес и започнах да експериментирам с различни стилове. Човекът, който много помогна за развитието на бранда, е баща ми. Той още в самото начало забеляза потенциал в цялостната идея и от там всичко тръгна нагоре.

С какво Нерон е по-различен от всички останали брандове?

Нерон за мен и за повечето хора не е просто бранд, а семейство, забавление, парти. Сближих се с много от "клиентите" ми и създадохме уникални приятелства. Нерон е за всички, няма значение кой и от къде си, винаги си приветстван и винаги ще усетиш чувството за принадлежност. Това може би е причината за цялата любов, която получаваме. Хората свързват бранда с партита и клубове, тъй като главно около това се основава нашия маркетинг. Не мога да твърдя, че Nerone е повече от другите български брандове, защото зад всеки бранд стои човек с идея, мечти и различно виждане за света и модата.

Какво би искал да постигнеш в бъдеще с Нерон?

"The sky is the limit". Бих искал да се развивам, както в бизнес план така и в личен. Има много неща, които трябва да науча и пътят ще бъде дълъг. Също така бих искал да задържа вниманието на хората и да ги правя щастливи. Още е трудно за мен да осъзная изцяло как стигнахме до тук, някакси нереално е, но това е само началото.

Каква е идеята на последния ти дроп "Его"?

Идеята на "Его" дропа беше да е преходен, но мина всичките ми очаквания и помогна за разрастването на бранда. Смисълът зад него е борбата със собственото ми его. Мисля, че хората го харесаха, защото е вложена лична емоция, което е нещо ново за Нерон. Направихме Pop-up shop, на който го представихме и интересът към него доста ни изненада.

Nerone Studio
Nerone Studio

ORPHIC

От къде/кога и как изниква цялата идея за “Orphic”?

Идеята за ,,Orphic’’ възникна от факта,че преди 3 години започнах да се занимавам с рисуване по-сериозно и много често си представях как биха седяли нещата, които рисувам върху дрехи. От много малка се интересувам от мода и идeята да създам нещо мое свързано с дизайн винаги ме е влечала. На сериозно взех идеята за ,,Orphic’’ преди около 2 години, когато я споделих с моите приятели и семейство. След като получих подкрепата им реших да осъществя замисленото от мен.

С какво Orphic е по-различен от всички останали брандове?

Смятам, че ,,Orphic’’ е по-различен от всички останали брандове с неговото разнообразие и оригиналност. Рисувам всичко всичко сама, без да взаимствам снимки или дизайни от други източници. Старая се да има разнообразие в артикулите, които предлагам. Пробвам се да измислям по нещо за всеки и освен добре познатите ни суитшърти и тениски съм произвеждала и други дрехи, като потници, рокли, различни видове шапки и дори чорапи. Постоянно намирам начини да подобрявам качеството и да предлагам различни кройки за да може клиентите ми да получат най-доброто, което може да им предложи пазара.

Какво би искал да постигнеш в бъдеще с Orphic?

В бъдеще с ,,Orphic’’ освен желаното от всеки бранд увеличаване на продажбите и придобиване на известност на марката, искам тя да се свързва с качество и оригиналност. Искам да приоритизирам клиентите си до краен предел, да работя с други артисти и да увелича още разнообразието на артикулите си. Вече имам подготвени изненади свързани с бранда, но осъществяването им ще отнеме малко време.

Каква е идеята на последния ти дроп?

Идеата на последния дроп е удобството, което една дреха може да ти даде. С него мога да заявя, че получих голям успех и положителни мнения от клиенти, които са повлияни от новите кройки и материи, с които работя. Постарах се да направя дрехи, които да дават уют и стил докато някой ги носи. В едниния от суитшъртите осмицата в центъра на дрехата идва от билярдната черна осмица, която е намек за уникалност на човека, който я носи. Осмицата завършва играта и който пръв достигне до нея е победител. В другият суитшърт, които произведох, човекоподобната фигура е вдъхновена от бог Шива, който е символ на сила, всезнание, сътворение и разрушение. Точно поради тази причина съм избрала да присъства и контраста между червеното и черното. Те изрязяват контраста, който присъства в бог Шива и във всички нас.

Orphic
Orphic

T€XTURA

От къде/кога и как изниква цялата идея за "textura studio"?

Стартирах бранда още преди 4 години под тогавашното му имe "bu.ska.". Време, през, което бях силно повлиян от скейт културата и исках да допринасям за цялостното движение. Името беше съкращение от прилягащите си в много аспекти две думи - Bulgarian Skaters. Марката се движеше, а наляво, надясно бръмчаха момчета с дъски и мои тениски с надпис "Make bulgaria skate again". Две години по-късно вече бях сериозно заинтригуван от модната индустрия, но не и от цялостната сцена в България, затова реших да разширя своето полезрение на работа, както и аудитория си, преименувайки и ореантирайки марката все повече към streetwear. Така стигаме до днешна Textura.

С какво Тextura е по-различен от всички останали брандове?

Бих казал, че Textura изпъква най-много със строго лимитираните си дизайни и начина, по който изграждаме колекциите си . Абсолютно всеки един наш дроп е лимитиран. Веднъж изкупен и никога повече restock-ван. Затова някои наши колекции са растящи или градиращи, но какво означава това? Идеята, че с дропът на един модел след дадено време под същия наслов излизат следващите му версии - така дрехите ни придобиват гъвкавост и се превръщат в "collectibles". В допълнение, една от основните ни цели е аудиторията на Textura да бъде възможно най-сплотена по между си и близко до нас. Затова се стараем основната част от решенията за продукцията на бранда да бъдат вземани именно от клиенти и почитатели на бранда.

Какво би искал да постигнеш в бъдеще с Тextura?

Целя Textura да се превърне в дизайнерско студио с изложбена зала един ден. Текстура ще се развива във всяка сфера на модата и дизайна, особено концептуално. Имам амбициите да го превърна в студио пълно с креативни персони, с които да развиваме бранда в различни посоки засягащи модерното общество и интереси, като street & art wear, така и high fashion, интериорен и екстериорен дизайн. Въобще всякакви видове визуални изкуства. Никога не съм можел да огранича целите си само в една посока.

Каква е идеята на последния ти дроп?

Дропа по който работя в момента е за хората, които имат виждането.

DO YOU HAVE THE VISION?

textura studio
textura studio

"XERKO" Clothing.

От къде/кога и как изниква цялата идея за "xerko clothing"?

Цялата идея с бранда изникна преди 3 години точно след като спрях с баскетболната си кариера. Понеже се занимавам с графичен дизайн, винаги съм искал да си създам свой собствен бранд. След много часове стоене пред компютъра с графичния таблет - реших да пусна първата колекция. Още с първия дроп усетих интерес от доста хора и това ме мотивира да продължа напред. След определено време инвестирах също така в машини и вече всичко се печата изцяло от мен.

С какво xerko е по-различен от всички останали брандове?

Всички знаем, че за да имаш успех в този бранш трябва да изпъкнеш с нещо различно от другите. Точно това целях да направя и аз. Винаги имам за цел да вкарам нещо ново в БГ и така да привлека повече и повече клиенти. Клиенти даже ми е много неудобна дума, за мен всички които показват support и оценяват това което правя са one big family. Точно заради това и влагам доста любов в това което правя, откъм печат, опаковане - всичко е selfmade и се надявам това да се оценява с времето все повече и повече.

Какво би искал да постигнеш в бъдеще с xerko?

За сега отделям най-много време за бранда, както споменах от много време ми е мечта да развия своя марка. Бих искал да постигна доста големи успехи, да създам доста голям fanbase. Идеята е да оставя нещо след себе си, именно това да виждам хора да носят мои дрехи като изляза навън - изпълва ми адски много душата. Правя го единствено и само да виждам хората да оценяват работата ми, друго за в момента не ми е нужно.

Каква е идеята на последния ти дроп ?

Идеята на последния дроп погледнато от една страна е "violence" - по-агресивен дизайн, които навлизат и се разпространяват в БГ все повече и повече, със сигурност се забелязва по улиците, че се носят доста подобни - За това реших да разнообразя  и да пробвам нещо ново за бранда, да видим как ще се хареса на аудиторията. От друга погледната страна - с този дроп съм вдигнал качеството откъм материя, използвал съм също така "puff-print" печат. Със всеки дроп идеята е да се вдига колкото се може повече и повече.

xerko clothing
xerko clothing
Support Your Locals

Снимки: Виктория Благоева - 359vico