Toyota започнаха десетилетието по най-добрия възможен начин и буквално ни удариха в земята и ни накараха бързо да си проверим касичките. Защо? Защото това на снимките се нарича GR Yaris и има задвижване на четирите колела, турбодвигател, шест ръчни скорости и доста як дизайн и най-важното - не е супер-хипер лимитирана и със супер-хипер лимитирана цена.

Едва ли има фен на колите, който не е бил зарибен по Lancia Delta Intergale, Ford Escort RS Cosworth, Subaru WRX STI или Mitsubishi Evo. Еми сега тези всичките фенове бленуват за яка кола, а производителите бълват SUV-та по два тона, които са супер-хипер практични и също толкова скучни. Но да, ето я.

Цифрите, за които чакат всички - 1.6-литров трицилиндров турбо с 261 коня и 360 нютона, преместен навътре в купето за по-добър баланс, шест ръчни скорости, възможност за промяна на разпределянето на мощността между предния и задния мост в три варианта 60:40, 50:50 и 30:70 в полза на задните колела (повече дрифтове), два Торсен диференциала, спирачки с размер 356 и четирибутални апарати отпред, 18-ичнови джанти и тегло от само 1280 килограма. Ускорението от 0 до 100 става за под 5.5 секунди, а максималната скорост е 250.[gallery ids="https://asphalt.bg/wp-content/uploads/2020/01/its-hot-hatch-time-heres-the-2020-toyota-gr-yaris_11.jpg|,https://asphalt.bg/wp-content/uploads/2020/01/its-hot-hatch-time-heres-the-2020-toyota-gr-yaris_10.jpg|,https://asphalt.bg/wp-content/uploads/2020/01/its-hot-hatch-time-heres-the-2020-toyota-gr-yaris_1.jpg|"]Идеята е това да бъде хомологационна версия на колата от WRC - Световния рали шампионат и ни навява спомени за Celica GT-Four. Очаква се нова да струва около 60 к, което е равно почти на Fiesta ST и със сигурност ще се продава като топъл хляб.Снимки: Toyota.com