Клубът Berghain в Берлин пази тайните на Bottega Veneta
След като Bottega Veneta се раздели със социалните мрежи, модната къща все пак успява да бъде център на вниманието. В петък легендарният клуб Berghain в Берлин се превърна в дом на Bottega Veneta, където беше представена колекцията Salon 02. Без никакви официално издадени снимки, постове в социалните мрежи или коментари от гости, изборът на локацията се оказа символичен. Славата на Berghain се дължи на неговата мистериозност, защото не всеки може да влезе и рядко ще откриеш подробности около партитата, включително и снимки. С гости като Virgil Abloh, Skepta, Slowthai и Burna Boy самото събитие нямаше как да остане незабелязано. Макар че списъкът с гости е кратък, в него е включен и Sven Marquardt - човекът, който винаги е решавал кой ще влезе или не в Berghain. И докато клубът успя да запази тайните на Salon 02, то градът няма намерение да остане безмълвен относно събитието.
“Social media represents the homogenisation of culture. Everyone sees the same stream of content. A huge amount of thought goes into what I do, and social media oversimplifies it.”– Daniel Lee
Интересният маркетинг подход на Bottega Veneta за локацията не беше достатъчен и фокусът не остана върху модата. Daniel Lee се отказа от социалните мрежи, но това не означава, че разговорите за Bottega Veneta онлайн също ще спрат. Без значение дали брандът ще има свои профили или не, един tweet или пост в Instagram е напълно достатъчен да провокира публични дискусии. В Берлин има строги мерки, включително и вечерен час. И докато градът се опитва да се възстанови от пандемията, oще по-обсъждано е „тайното“ афтър парти в Soho House, от което са изтекли клипове и снимки. Дори е назначено полицейско разследване, заради опасения, че са били нарушени противоепидемичните мерки. В Берлин са забранени събирания на повече от двама души между 9 вечерта и 5 сутринта. Всички пътуващи към Германия от „рискови“ страни като САЩ и Великобритания трябва да са 5 дни под карантина, но дали и гостите на шоуто са спазили това правило остава неясно. Градът е известен със своя нощен живот, но вече от една година партитата не са позволени. В Twitter вълнението от избора на локация и стрийтстайл снимките е изместено от недоволството на всички жители. От колажи на Berghain с надписи „Stop being poor“, до политически въпроси дали всъщност мерките и правилата важат еднакво за всички?
Този подход не е нов за Daniel Lee. Миналата година напълно аналогично беше представена и колекцията Salon 01 в Sadler’s Wells Theatre, Лондон. Отново беше без снимки и споделяне на материали от самото шоу,а няколко месеца след това официално публикуваха видео. Марката успя да запази статуса си, въпреки че още тогава беше изтрила акаунтите си в социалните мрежи.Самата колекция беше много добре приета както от феновете, така и от критиците, дори многократно беше описвана като post-pandemic мода и даваше надежда за изкуството след времената на ограничения.
Модата отдавна напусна границите на физическите магазини и ревютата с подбрани гости. Gucci по-рано тази година направи мини сериал, Saint Laurent пренесe виртуално своето шоу с незабравим пясъчен сет, а Virgil Abloh за Louis Vuitton представи онлайн една от най-добрите си колекции. Такива примери дори поставиха въпроса дали е време да се разделим с обичайните ревюта и седмици на модата. От видео играта на Balenciaga до традиционното шоу на Chanel, но само с един гост, изборът на Bottega Veneta за представянето на новата колекция все още остава несигурен. Сега очакваме да видим Salon 02, а разговорът за Bottega Veneta ще продължи и извън социалните мрежи, най-вече заради изключителния талант на Daniel Lee.
Снимки: Getty image, Bottega Veneta