Музика от природата. SMYAH – Semiotics EP

Явор Зографски (SMYAH) e от онези всестранно развити личности, които не натрапват своето присъствие, а оставят работата му сама да го представя. Професионално се занимава с режисиране и снимане на видеа, но всъщност сърцето му принадлежи на музиката. Тя е част от неговия живот вече 8 години и той не спира да търси въхновение във всичко и всеки звук да превръща в музика.

Asphalt: Успяваш ли да отделиш достатъчно време на всичките си занимания?

Явор: Открил съм, че двата занаята – filmmaking и продуциране на музика се допълват много добре и често служат като взаимно вдъхновение – когато се уморя от едното се прехвърлям на другото и през това време презареждам батериите. След това обикновено се връщам пълен с нови идеи и преживявания, които мога да влея в нещо креативно.

А: Как би категоризирал музиката, която правиш?

Я: В музикалния си път съм минал през много различни стилове, а в момента дори не мога да сложа музиката си в точно определен жанр. На скоро си взех field recorder – микрофон с който записвам звуци и си правя собствени банки от тях. Това определено даде доста характерно звучене, което няма как да се постигне иначе. Когато излизам навън, далеч от шума на колите, взимам микрофона и с моите приятели просто записваме каквото ни падне. Целия процес е много забавен и вдъхновяващ. След това обработвам звуците и крайните резултати са много интересни. Например, понякога записвам просто как някой приятел удря с пръчка в някое дърво и когато се прибера и нарежа записа на части, хаотичния ритъм, създаден без метроном или дори някаква конкретна идея, се превръща в оригинален груув, едновременно крив и пасващ идеално на някой бийт. Целя се да вкарам звуци от природата максимално и по този начин искам да пренеса слушателя в далечни земи – било то джунгла, безкрайна пустош или всеобхватен океан.

А: Новият ти албум също ли е вдъхновен от природата?

Я: В Semiotics повечето тракове са именно със звуци, записвани от природата. Като пример бих споменал трака Dharma Body, чийто перкусии са изцяло записвани на Витоша, както и Machine Learning, в който има атмосферни звуци от открития лифт там, стъпки по снега и какво ли още не. С днешните технологии (стига да знаеш как да ги използваш) можеш много лесно да преобразиш записа в нещо, чийто произход никой не би отгатнал и това прави заниманието още по-вълнуващо.

А: Защо хората трябва да чуят Semiotics?

Я: Новият ми мини албум е събрал широко разнообразие от звуци – от клубни парчета до експериментален бас, Semiotics цели да изследва символизма в музиката, значението на знаците и използването им в разказването на истории. Именно на това е посветена и науката семиотика. С моите продукции аз целя да подтикна слушателя към размишление и да покажа един добре познат звук, пречупен през по-различна и креативна призма.

Ако искате да чуете SMYAH на живо може да посетите Sundaily Beats във Flip Flop на 24 юни.  До тогава може да се наслаждавате на неговата музика на поне три различни места – Spotify, Soundcloud и Bandcamp.

Илюстрация: Николина Недялкова

Снимки: Антонио Георгиев