Няма как да сте подминали изкуството на Nasimo. Благодарение на неговия талант стените на софийските блокове са превърнати в гигантски платна, спиращи дъха. Станислав Трифонов – Nasimo, който е автор на най-големия стенопис графит в Източна Европа, хваща спрея през 1995г и оттогава са минали повече от 25г, повече от стотици стени, толкова картини и една диплома по Живопис от факултета по изобразителни изкуства във Велико Търново.

Най-добрият стрийт артист у нас е познато лице на световната графити сцена с изяви в Канада, Англия, Италия, Поругалия, Русия, Китай, Турция, Индия, Косово Гърция, Румъния, Чехия, Белгия, Германия, Полша, Австрия. Nasimo, който е най-известният български графити артист, работи също толкова завладяващо и с бои върху платно. Дотук има 6 самостоятелни изложби и колаборации във и извън своята сцена. Установява термина „Fine Graff Art” – симбиозата между традиционната живопис и графити. 

Nasimo, който след години упорит труд може смело да бъде наречен най-добрият стрийт артист в България, съвсем скоро с невиждан по мащабите си размах ще открие 7-мата си самостоятелна изложба, с която ще изненада почитателите на съвременното изкуство с 14 платна, създадени за период от над 4 години.

Изложбата „The Supper” се открива на 21 септември от 19 ч. и според специалистите в арт средите се очертава като събитието на годината. Изложбата ще се състои от 14 концептуални картини +1 допълнителна. „The Supper” е инспирирана от изкушенията, страстите и емоционалните състояния на душата, преминаваща през изпитанията на живота.

„През последните 12 години силно ме вълнува темата относно душата и нейният път, от къде идваме, накъде отиваме, каква е целта на това пътешествие и др. подобни въпроси. В епохата в която живеем, някак стойностните неща се опорочават, доброто се приема за лошо и лошото за добро, ценностите избледняват, наблюдава се алчност, суета, гордост, похот, пренасищане на всички нива на съществуване освен в едно, нивото на осъзнатост относно нашата духовна същност“

,споделя Nasimo

Ето какво още ни сподели той:

Какви изкушения ще видим в изложбата?

Основните са добре познатите алчност, похот, гняв, чревоугодничество, опиати, както и такива като изкушението да си създаваш религии, псевдо наука и др.

Защо са 14+1? Бройката символизира ли нещо?

По принцип са 13, но се наложи да се появи още една, която играе ролята на прелюдие и покрай нея се появи и още една, която не е свързана с другите, но пък смислово завършва добре построяването на концепцията. Така станаха 15.
Иначе 12 са апостолите на Тайната Вечеря плюс Исус Христос стават 13. Аз съм заменил всички тях с персонификации на различните изкушения и съм изградил на тази основа моя композиция с тотално различен смисъл. При мене предателят е от нашата страна.

Как се справяш с изкушенията, които модерния свят ни поднася постоянно?

Водя ежедневна борба, но най-вече се опитвам да намирам време всеки ден за медитация и осъзнатост за момента. Опитвам се да си напомням важните неща в живота, да живея така и да действам по този начин, по който искам света да се отнася към мен самия. Опитвам се да се уча от тези, които вече са си научили урока.

Какво те вдъхнови, провокира да направиш тази изложба?

Животът сам по себе си е вдъхновяващ с всичките си перипетии и странности, които ни поднася. В този случай един мой приятел и доброжелател ме предизвика да направя картина с интерпретация на Тайната Вечеря. Не мислих много и се навих много бързо да поема това предизвикателство. Малко след като бях приел осъзнах, че тази задача няма да е никак лесна - философски, пък и практически беше предизвикателство, но вече бях дал думата си. Може би е интересно да спомена за това какво приключение бе да събера всички 13 персонажа на едно място заедно с фотографа и да направим снимки за референциите. В крайна сметка случа се. Рисуването ми отне повече от година, завършвайки я реших да развия сюжета и да покажа жертвите попаднали в капаните от изкусителите. Това бе малко по-лесната задача тъй като аз самият съм попадал в тези капани не веднъж и дваж.

Отнело ти е 4 години да я създадеш. През това време емоциите и страстите не се ли променят коренно?

Всичко постоянно се променя, някои емоции са овладени, други не. Някои страсти горят още по-силно други вече са прегорели. Цялото изкуство се гради най-вече на емоциите на автора и неговите страсти и всичко е отразено и запечатано в изкуството. Всяка една промяна.

Какво е твоето емоционално състояние в момента?

Шарено.

Коя е картината от която не можеш да излезеш?

Картината на материалните обвързаности и оплитането в матрицата на кармата.

Кое ти носи по-голяма емоция да рисуваш върху сгради или върху платно?

Много повече емоция успявам да вкарам в платната, те са изключително многопластови, обмислени и работени в дълбочина. Сградите са ми страст, но там винаги съм много ограничен поради факта, че се намирам в обществена среда, където си има и естествени ограничители, не винаги успявам на стената да съм себе си и да изразя това което тая. Също и времето е основен фактор при стените, което допълнително усложнява целия процес и не ми позволява да се разгърна на максимум.

Как се оправяш с мащабите?

Правя много предварителна подготовка и изчисления, за да мога пристъпвайки към изпълнението да не губя много време в чудене. Всичко там е въпрос на изчисление, което най вече се случва в главата ми и на скицата.

Преминал си през голяма духовна промяна, какво ти донесе тя?

Не мисля, че съм успял да мина през сериозна промяна, по точно правя някакви опити да правя нещо и за душата си. Това, което съм постигнал дотука е все едно тепърва навлизам в предучилищната в духовният живот. Мога само да кажа, че имам някакво желание да се развивам в тази посока, което постоянно правя опити да подклаждам. Може би изглежда отстрани, че съм направил някакъв скок, но само аз си знам колко съм далече все още от истината. Но да, дори малкото, което успявам да направя в тази посока ми дава много повече смисъл в съществуването и дава смисъл на целия този цирк, в които сме се замесили.

Споделял си, че рисуването най-добре те изразява и отразява, но имал ли си периоди в които си спирал?

Да, естествено. Не съм от тези художници, които работят постоянно. Имал съм много периоди, в които съм правил други неща, като да уча или служа в някой храм в Индия. А и при мене е имало периоди на пресъхване на реката.

Вярно ли е, че творците са тъжни самотници?

Може и за някои творци да е вярно. Аз харесвам самотата, не ме е страх от нея и мисля, че тя е мой много добър приятел. Но все по-рядко намирам време да оставам сам. Всичко общо взето е в баланса.

Винаги си казвал, че обичаш да рисуваш портрети, защо?

Защото в човешкото лице е затворена цяла една вселена и чрез човешкото лице най-лесно мога да предам определено състояние или емоция, с които да кажа това, което искам. Думите определено не са моето оръжие, разчитам на формата и образа.

В твоите графити винаги има заложен скрит смисъл и послание. Държиш ли хората да вникнат?

Не държа на нищо от страна на хората отвънка. Държа просто да съм верен на себе си.

Какво следва след The Supper?

Точно преди няколко дни в мен се роди една идея върху която нямам търпение да започна да работя. Но засега не мога да кажа нищо повече.
Повече от 12 год. изследваш душата и нейният път.

Какъв е пътят на твоята душа?

Колкото повече дълбая, толкова повече разбирам заплетеността си в мрежите на обусловеното съществуване. Разбрал съм, че искам да съм свободен, но разбирам, че духовната свобода не се постига само с желание, изисква сериозен труд. Колкото повече време минава, толкова повече осъзнавам, че смисъл има най-вече в служенето към цялото и Бога. Всичко друго както се казва в мъдрите книги, се оказва суета и гонене на вятър.


В изложбата Nasimo представя микс от модерна изтънченост и бунтарството на твореца от улицата. Класическата техника с маслени бои е смесена с характерните за стрийт арта спрейове. Посетителите на изложбата ще преминат през невероятно меню, което ще ги потопи в една различна реалност. Nasimo ще предложи на гостите на откриването наслада за всички сетива – изпипан е прецизно и най-финият детайл, за да се включат възможно най-много усещания, а не просто да се покажат модерни шедьоври.

Специално създадена за изложбата музика ще звучи в галерията благодарение на Иван Шопов.

На откриването на изложбата тази сряда ще бъде представенo и специално изделие за ценители. Ще може да се сдобиете с луксозна кутия с колекция от принтове на всички картини, които ще видите от „The supper” + допълнителен интерактивен контент към тях. Всяко копие е лично подписано и подпечатано от Nasimo. Поради тази причина, кутиите за вечерта са в ограничен брой.

За всеки принт ще намерите QR код, с който ще може да слушате по всяко време музикалната интерпретация на съответната картина, композирана от Ivan Shopov.

Налични ще бъдат само 200 бройки.