Защо Пацо е по-известен в чужбина отколкото у нас?

Какво е общото между баскетболните потници и обложките на албуми? На този въпрос може да отговори едно момче от Пазарджик, което, колкото и нереално да ти звучи, е бачкало за NBA, Roc Nation, TDE, Nike, Adidas и други. Това същото момче се казва Пацо Димитров и се занимава с дизайн. Само на 24 е, а вече може да се похвали със солидно портфолио и проекти, за които биха му завидели доста хора. Пацо, за разлика от много други, не се хвали и оставя хората да оценят работата му. Интервютата му за български медии са рядкост, но върпеки това успяхме да стигнем до него.

Asphalt: Разкажи ни кога започна с дизайна и въобще откъде дойде връзката ти с изкуствтото?

Пацо Димитров: Хахаха, добър въпрос. Започна може би когато бях на 18, все още си бях в България. Идеята ми беше, че не мога да си намеря wallpaper-и, които да ми харесват. И започнах да си правя някакви си мои неща, които на мен да ми харесват. В началото бяха доста, доста зле, но с времето се научих как стават нещата. Не знаех нищо за Photoshop и всякакви други такива програми.

Учех в УНСС, но идея нямам какво беше. Толкова съм го и учил… Изкарах около 6 месеца, прекъснах и отидох при един мой много добър приятел в Дания. Заминах без да кандидатствам някъде, без да имам план какво ще правя. Там на шега кандидаствах в Академията по телекомуникация и изкуства в Копенхаген и ме приеха.

Asphalt: Когато си беше в България, разбираха ли хората твоето изкуство?

Пацо Димитров: Бих казал, че не съм бил толкова напреднал и уверен в себе си, че да го споделя с толкова много хора. Така че нямам много ясна преценка дали ми е оценявано изкуството и как. Но впоследствие, до ден днешен , съм си направил преценка, че не се оценява така както трябва, защото все пак сайтове като Complex, Highsnobiety и Hypebeast се интересуват от това, което правя. Много малко български медии са го правили. За това съм ви благодарен, че се свързахте с мен.

Asphalt: Учил си в Копенхаген, Дания. Сега живееш в Барселона, Испания. Къде другаде си бил. И къде се чустваш най-добре за твоята творческа среда?

Пацо Димитров: Определено в Барса ми е най-добре. Свободата и начинът на мислене, начинът на живот, архитектурата, климата… всичко предразполага за мисленето на един креативен човек.

Живял съм в Холандия около половин година, след това във Франция бях за малко. Едно лято прекарах в България. И сега съм тук в Барса.

Asphalt: Знаем, че си тренирал баскетбол, но как се случи това да работиш за NBA? 

Пацо Димитров: Всъшност първият ми по-голям проект беше постер за концерт от турнето на J. Cole. Стана много случайно. С NBA също стана случайно. Аз съм тренирал баскетбол като малък и съм доста голям фен на различни отбори. До ден днешен ги следя.

А колкото до работата ми – по принцип аз никога не търся клиенти, за да работя с тях. Те се свързват с мен и така започва комуникацията. Аз просто си шервах нещата по социалните мрежи. Един ден просто получих мейл от NBA, който гласеше дали искам да работя като графичен дизайнер за тях. Естествено казах да. И вече над година и половина работя по тяхните проекти. В момента съм си намалил задачите за там, тъй като фокусът ми е към музикалната среда.

Asphalt: Разкажи ни за маратонките, които направи по албумите на Kanye West, Kendrick Lamar, The Weeknd. Как ти дойде идеята за подобен проект?

Пацо Димитров: Те са просто концепции, които бях правил. Не е нещо специално. Но с времето разбрах, че неща свързани с компании като Nike и Adidas няма как да излезе нещо по-голямо.

patso-dimitrov-basketball-sneakers-album-artwork-kanye-west-6patso-dimitrov-basketball-sneakers-album-artwork-kanye-west-5patso-dimitrov-basketball-sneakers-album-artwork-kanye-west-3patso-dimitrov-basketball-sneakers-album-artwork-kanye-west-4patso-dimitrov-basketball-sneakers-album-artwork-kanye-west-2patso-dimitrov-basketball-sneakers-album-artwork-kanye-west-1

Asphalt: Да се върнем към музикалната среда – преправи албуми на нови изпълнители с обложки, които биха подхождали през 70те и 80те години…

Пацо Димитров: Този проект си е по-принцип мой, но доста от изпълнителите на обложките знам, че са ги видяли и има доста добра обратна връзка.

travisrihannapvtso-Dimitrov-szapvtso-Dimitrov-schoolboy-qpvtso-Dimitrov-kendrickpvtso-Dimitrov-kanyejcoledrakeChance

Asphalt: А потниците за Future и DJ Esco?

Пацо Димитров: Бях правил един потници, които бяха базирани на корици от албуми. То като цяло от този проект почна пробивът ми в музикалната индустрия.

Аз принципно не ползвам много Twitter, но имаше много публикации там за тези потници и много хора ме питаха откъде могат да се купят и кога ще се произведат. Мениджърът на Future ми писа в Twitter, като искаше да се свържем, защото имат интерес да направят един от потниците. И все пак се стигна до там, че тези потници се направиха и то доста бързо – за около две седмици бяха готови. Те не искаха да бъде за масова продукция и призведоха около 15-20 потника. Лимитирани само за тях, да излязат на няколко концерта с тях, защото точно тогава бяха на турне.

Asphalt: Чухме, че ще подписваш с Roc Nation.

Пацо Димитров: Аз официално не съм подписал с Roc Nation, a с един дъщерен лейбъл. Той е на 9th Wonder, продуцентът, който работи от дълги години с Jay Z. Покрай този лейбъл съм правил неща и за Roc Nation. Работата ми там не е сложена в „някаква клетка“. Просто трябва да си правя това, което правя най-добре, но с приоритет да го предлагам на артистите към компанията, а не да го пускам по социалните мрежи за социалните мрежи. Общо взето съм като нает freelancer.

За Roc Nation мога да кажа само позитиви. Нямам какво друго да споделя. Наистина прекрасен екип! Научих много неща от тях, все пак съм със тях от около година и половина. Това е първата по-голяма музикална компания, с която имам контакт и като видя с какви темпове работят хора, които са легенди и са постигнали супер много, се мотивирам и ме кара да продължавам напред най-усърдно и най-силно, и възможно най-много. Все пак съм още никой и като видя хора като Jay Z как работят и как си вършат проектите, осъзнавам, че без много работа и усилия не може да се постигне нищо.

Asphalt:  Наскоро беше в София. Какво ти е впечатлението за средата на модерното изкуство тук?

Пацо Димитров: Обективното ми мнение е по-скоро леко негативно, но с една звездичка – живял съм доста време извън страната и може би до доста голяма степен ми е повлияло западното мислене. Негативно е по-скоро, защото винаги има едни предрасъдъци, които следват хората, които се занимават с изкуство в България. Пример веднага ще дам – наложило се е мнението, че един мъж трябва да се интересува от футбол, коли, да се облича по-определен начин. Ако се интересуваш от изкуство, музика, дрехи се приема леко странно. Разбирате ме много добре, зашото все пак сайта ви се занимава с модерна култура, отразявате изкуство, музика, дрехи…Но какво щеше да стане ако пишехте за чалга, известни български личности и футбол. Щеше да има повече интерес към него. Разбираш на къде бия…

Една случка, ще ви споделя от последното ми пребиваване в България. Понеже не знам какво се котира и какво се купува ми стана много странно от появата на много нови изпълнители. За пример ще дам Гери-Никол. Аз не критикувам изпълнителя, какви са клиповете и сценичното му поведение. Но и не смятам, че държава като България може да прогресира в изкуството с такава продукция, която се смята за номер едно. Това ли е headline-а на България? Този тип изкуство, показва да кажем не „грозната“, но“грешната“ страна на нещата… За мен медията е главният виновник, защото просто тя го налага, защото това се търси. А трябва да има баланс…

Повече информация за Пацо Димитров можеш да намериш на сайта му www.patso.cо или да го последваш в Instagram.