Nike и Ливърпул си стиснаха ръцете за многомилионно сътрудничество

Nike официално ще снабдява с екипировка европейските и световни клубни шампиони от Ливърпул. “Червените” и американската компания обявиха новината тези дни, като партньорството им ще влезе в сила от 1 юни тази година и е за дълъг период, който обаче не е упоменат с конкретни срокове.

Американците са шестата спортна марка, която ще произвежда екипировката на легендарния английски клуб. Досега през годините мърсисайдци са играли с Umbro, Adidas, Reebok, Warrior Sports, както и с актуалния си доставчик – New Balance. Сделката е отличен ход за Nike, които през настоящия сезон имат едва три клуба от английската Висша лига в портфолиото си – Челси, Тотнъм и Брайтън, а от лятото ще могат да се похвалят и с един от най-популярните тимове в световен мащаб в лицето на Ливърпул.

Компанията от щата Орегон ще се грижи за абсолютно всички в клуба, започвайки от най-малките в Академията, преминавайки през женския отбор и приключвайки с представителния мъжки тим. Финансовите параметри на сделката не са оповестени, но слуховете сочат, че засенчват досегашната най-мащабна такава: adidas и 75-те милиона паунда, които германците годишно дават, за да обличат големия съперник на Ливърпул – Манчестър Юнайтед.

“Като бранд, Nike отговаря идеално на амбициите ни за развитие и очакваме с нетърпение съвместната ни работа, за да можем да осигурим нови и вълнуващи продукти за феновете”, казва Били Хоган, който е управляващ директор на отбора от “Анфийлд” и отговаря за търговския отдел.

“Ливърпул има горда история и силна идентичност. Партньорството ни с тях подчертава лидерската ни позиция в световния футбол и ни дава предпоставки за светло бъдеще”, пък казва Бърт Хойт, който е генерален мениджър и вицепрезидент на Nike.

Ливърпул е шесткратен европейски клубен шампион, а освен това има и 18 титли на Англия. Преди по-малко от месец англичаните спечелиха за първи път и световното клубно първенство.