Стрийт арт, мода и музика. Всичко на Night Market III

Лондон е далеч, затова тук в София, на 13 октомври, от 18:00 Николай Въжаров и компания ще си спретнат един Night Market. Ако не си бил на предишните две издания, сега е моментът да го посетиш.
Започва следобед с изложителна част в пространство, пълно с най-разнообразни и неочаквани стоки: стрийт-арт мода, secondhand-селектори, аксесоари за улични спортове, принтове и други.
В парти частта си, стрийт-арт базарът ще прераства в електронно парти с 1000 names и Stranger synths.

За да научем повече за концепцията на Night Makret си поговорихме с Никола Въжаров – едно от главните лица зад интересния проект.

Asphalt: Как се появи идеята да направиш Night Market?

Въжаров: Преди около 10 години бях на гости на приятели в Лондон, заведоха ме на едно от емблематичните места – Camden Market, (огромно пространство пълно с какви ли не магазини, заведение, барове и т.н.) в един момент минахме покрай нещо като хале, в което бяха наредени много пълни с различни стоки (тениски, обувки, чанти, шапки, винтидж неща) и в дъното на всичко това се виждаше построена сцена, на която небрежно DJ пускаше музика. Оказа се, че това е базар, който в последствие се превръюа в парти. Въпреки че си бяхме планирали още един куп неща за деня, останахме там до 03:00 през нощта и беше феноменално преживяване. Прибрах се с мисълта, че това просто трябва да пробвам да го направя в София.

А: Кога и къде беше първият Night Market?

В: Първият беше на 11 Октомври 2014 година, на територията на Полиграфически институт. Tогава си партнирахме с Absolut и реално го кръстихме на текущата им кампания – ‘Spirit of Warhol”, две години по-късно направихме още едно издание пак там и сега дойде време за номер 3.

А: Пред какви трудности се изправяш за да обединиш музиката с модата?

В: Никакви… музиката и модата са свързани от край време. Всяко се влияе от другото, за мен е абсолютно логично да има не едно или две събития, които да обединяват тази двойка.

А: По какви критерии избираш брандовете, които да участват?

В: Насочеността на Night Market, е по скоро към streetwear брандове. С екипа ми подбираме участниците по-усет, но за нас е много важно и това да са независими български дизайнери и брандове. Политиката ни е да не взимаме такса от изложителите, защото сме повече от наясно, че да стартираш бранд в България, изобщо не е лесно. За нас е важно всички изложители да достигнат до възможно най-широка публика за това събитието ни е с вход свободен и за публиката.

А: Хората склонни ли са да пазаруват по време на парти?

В: Обичам Рим и преди много време когато ми беше един от първи пъти там, се понапихме с приятели на Campo de’ Fiori (място пълно с много малки бутикови магазинчета с високи цени работещи до 04:00 през нощта) на сутринта се събудих със сериозен махмурлук и няколко нови покупки, които ме бяха разорили. Мисля, че отговорих на въпроса.

А: Кой пазарува повече по време на ивента – мъжете или жените?

В: По принцип си мислех, че би трябвали да са дамите, но след последното издание обратната връзка от изложителите, беше за повече продадени мъжки продукти. Така или иначе повече от предлаганата стока може да се разглежда като унискес и е много условно.

А: Модата отдавна е важна част от музикалния бизнес. Всеки музикален стил се свързва с определен моден тренд. Можеш ли да обвържеш някой от брандовете, които ще участват с конкретен изпълните/група?

В: Не знам до колко е адекватно въобще, но в моята глава асоциирам Bare Hands Society с Black Rebel Motorcycle Club, 45 street с Azari & III, а 38 с Gus Gus.

Участници:
• Bare Hand Society
• Kloshar bags
• Missing ΛINK Clothing Co.
• 45 street
• Stinky Socks
• SQUARE
• Cyanoprom
• Frea
• Goloka
• Fingah
• LiLE
• Suckerpop
• Almost a Brand
• MZK
• Stoyanov
• Mangoshee
• Fusion Embassy
• 38
• Stoyanov Art
• Fusion Embassy
• CRY HOUSE CUTS by SKINNY J
• Мастилница
• Pićenca

• BEST KEPT SECRET Merch

Night Market е тази събота в НДК и започва точно в 18:00, a присъствието е почти задължително, ако не искаш да изпуснеш едно от най-яките събития.