Във Видин празнуват с It’s a trap! Easter

Днес можем да чуем хип-хоп, трап, грайм и почти всички други прочити на черната музика, когато пожелаем. Технологиите и развитието на културата у нас я правят по-достъпна, дотолкова, че тя набира все повече популярност и комерсиализация, слушана все по-често в клубове, радиа, коли и улицата като цяло. Хип-хоп културата определено е на мода и това се вижда дори в подрастващото поколение, което вече започва да се припознава именно в този стил, а идолите им разбира се идват с него. 

Откъде обаче тръгва тя по нашите земи?

Всички се сещаме за времената на SniperRecords и R&B. Определено това беше силна вълна и от нея пролича, че в България наистина може да вирее качествен хип-хоп, изпълнен с лирика, бийт, флоу и концепция. А съперничеството между източния и западния лейбъл, допълваше картинката. Беше яко и беше така, защото културата у нас вече имаше стаж и то не малък!

Връщаме се още по-назад към самия зародиш на ъндърграунда в България, а именно в края на 80-те години. И по-специално северозападна България. В края на „соца” допира със Сърбия все повече отваря мирогледа и любопитния глад на тогавашните младежи. Ловенето на сръбски радиа и телевизии е ключът към нахлуването на тогава вече развилата се култура, в световен мащаб. Ефектът не закъснява – касетки се записват, сформират се брейк формации и не след дълго първите партита във Видин са вече факт. Да, колкото и странно да звучи, заради географското си положение ориентирано към Европа точно Видин е люлкта на българския ъндърграунд. От брега на Дунав плъзват касетките, които заливат столицата, а от там и други краища на страната. Видинската школа дава на българската сцена и не малък брой творци, през годините до днес. Сред тях определено изпъкват имената на: Дявола и Голямата уста от OCG, Ilegal, Jims, DJSimi, IMP, Уличен Глас, ShadowCrew, Venn, Rusw и др.

Факт е, че повечето от тях напускат града, жънейки навред по БГ хип-хоп сцената и се стига до там, че в последните 15 години хип-хопът в старопрестолния град замря.
Младите заминаха, а с тях и културата. За подобно парти дори не се чува и дума, дори по празници, когато някои от носителите на ъндърграунда са в града.

Това кара трима души от Видин и един от София да се съберат и да върнат хип-хоп музиката в града, откъдето тръгна!

Всичко започва на Коледа, когато на поредното клиширано електронно парти в един от баровете във Видин Симо и Никола си говорят за последното хип-хоп парти в столицата. Замислят  се, че във Видин подобно нещо не се е случвало от страшно много време и колко би било яко да приберат всички „хип-хоп чеда” на Видин за някой празник и да се пръснат на мега здрави парчета от днес. Започват да тръбят идеята на свои познати в София, стигайки до още една съгражданка – Белла, която грейва при мисълта за подобно парти във Видин.

Белла

Тя изиграва ключова роля, водейки със себе си най-подхоящия човек зад пулта, който ще върне звука на града – Мартин или по-известен в социалните медии и музикалните среди, като @marrtom. Ще го отмъкнат за малко от барове, като Петък и Fabrika126, за да го направят посланик на идеята за възраждане на културата и звука във Видин. Музиката, уменията и ентусиазмът му за идеята го правят техен човек и вече можем да се каже, че дори е наполовина видинчанин!
Определено това ще бъде велик ден за града и затова решават да е ден преди Великден – 06/04/18. 

Те са Симеон, Никола, Белла и Мартин, а партито е It’saTRAP! EasterVol.1

Снимки: Елван Али