Converse_Bibons_Asphalt

Converse Love The Progress: Биляна Славейкова – Bibons

Ако надникнем в Instagram профила на Биляна (@bibons), ще разберем, че е журналист, коктейлен ентусиаст, жена, която влиза в собствената си кола през багажника. За последното се шегува, че е абсолютната метафора на живота ѝ и заобиколния начин, по който се случват нещата в него. След като прекарва първата половина на своите 20 в няколко софийски редакции и приятелите ѝ се шегуват с нея, че е “блогър без блог”, Биляна стартира и свое място в мрежата – GIRLS WE ARE – непретенциозен клуб за пораснали момичета. Пак там Биби се опитва да счупи някои от стереотипите, които преследват нас жените.

 

  1. Ако попитаме кой е домашния ти адрес, сигурно ще ни посочиш два – в София и Лондон. Затова караме по същество – трудно ли съчетаваш живота си там с ролята на онлайн инфлуенсър тук? Какви са предизвикателствата?

Преди около три години и половина минах от “класическа работа” към фрийленс и ако има решение, което тотално да е преобърнало живота ми към по-добро, то това е то. Отвориха се възможности да работя по проекти и извън България, като най-вълнуващата дестинация в тази връзка се оказа Лондон. Да си имаш две “у дома” всъщност е супер, независимо къде си има някой който те пита “кога ще се прибираш” (там, където в момента не си) и вземаш най-хубавото и от двете места. Не бих казала, че е трудно. Смешно ми е, когато инфлуенсъри започнат да обясняват колко тежка и сериозна работа е това – да, изисква време и отдаденост, но нека бъдем реалисти – не е мозъчна хирургия. Работя по блога и Instagram-a в свободното си време и нищо там не е на всяка цена или задължително. Това, че е хоби проект и не разчитам на него финансово, ми дава свободата да влизам само в колаборации, които са ми наистина интересни. Основното предизвикателство е да намеря достатъчно време за всичко и разбира се… добра светлина за снимки.

  1. Имаш дълъг опит в различни медии у нас. Как взе решението да се откъснеш от екипната работа и да започнеш да работиш сама? Какво те провокира?

Все още често се оказвам в проекти, в които работя в екип. В последния такъв например имаше хора от пет държави в тима – българи, холандец, германеци, тайванец и англичанин. Можеш да си представиш какъв културен микс е това и колко обогатяващо е всъщност! Основната причина да се откажа от медиите е съвсем прагматична – заплащането. Не ми отне дълго да разбера, че с журналистическото си образование няма да мога да си позволя живота, който искам да водя. За съжаление умението да пишеш се обезцени страшно много в последните години. Ето защо се наложи да се преориентирам. Винаги ще имам любов към писането, но ако ще го правя за чест и слава, то по-добре да го правя за себе си. Затова се роди Girls We Are.

  1. Какво те кара да движиш напред, да се развиваш?

Средата. По природа не съм особено амбициозна, затова ми е нужно да съм в среда, която ме тласка да се развивам, да съм сред хора, които ме вдъхновяват и едва ли не да си казвам “Биляна, ти въобще какво правиш с живота си?”. Това е и едно от основните предизвикателства, когато си фрийленсър, да разбереш ти въобще сега развиваш ли се. Традиционно в корпоративния свят знаеш, че вървиш нагоре, когато изкачваш стълбицата  – повишат те до нова позиция, вдигнат ти заплатата… При фрийленса нямаш тази външна “оценка”, затова трябва да си намериш сам отправна точка да оцениш себе си – да си поставяш сам цели и спрямо това дали си ги постигнал или не, да имаш индикация дали се развиваш или си зациклил.

  1. Кое е най-голямото клише, което си чувала за жена?

Че ако си ядосана за нещо, то задължително “говори” твоят ПМС (и респективно проблемът трябва да се игнорира). Много мразя, когато мъжете решат да прехвърлят отговорност за нещо тъпо, което са направили и те е ядосало… върху природата. Удобно, нали? Какво ако пък съм ядосана, защото съм ядосана?! А?!

  1. Какво е посланието, което остави на твоя Converse?

REDEFINE GIRLY се чете на моя чифт Converse.  Напоследък забелязвам как “girly” и “момичешко” са думи, които са се сдобили с негативна конотация и смисъл на лековато, несериозно, на нещо задължително розово и всъщност не особено готино. Иска ми се да предефинираме тези думи обратно към нещо смислено, красиво женско, нещо, с което се гордеем да се асоциираме и ако “girly” ще е етикет – да е от най-хубавите. Това е и една от основните мисии на GIRLS WE ARE – да покажем, че girly всъщност е яко.

Интервюто е част от кампанията на Converse “Love The Progress”, стартираща диалог за силата на жените и борбата със стереотипите. Повече за това може да намериш в Instagram с #InMyConverse. Не пропускай да се включиш и в общата ни играта тук за шанса да спечелиш чисто нов Chuck Taylor.