MikeQ – Символът на американската ъндърграунд ballroom сцена

След незабравимото парти с Chippy Nonstop преди две седмици, Eastern Union се завръща с пълна сила следващия петък – 11-ти октомври – в КЕВА. Първоначалната идея е била събитието да бъде само с местни таланти – Goro, Sillia, TKNQ и Junkfool. Обаче GLAS Foundation, Eastern Union  и първата бална къща в България – House of  Vagrancy получават предложение, на което не могат да устоят. Символът на американската ъндърграунд ballroom сцена  – MikeQ ще бъде специален гост на събитието.

Израстналият в Ню Джърси диджей започва своята кариера в ранна възраст. Пред Vice той разказва, че още на 17 той за първи път стъпва в The Globe. Клубът е известен сред цветнокожото LGBT общество и още същата вечер се влюбва в атмосферата му. В разгара на нощта музиката се сменила и започнали ритми, комбиниращи накъсани вокални семпли, чинели и трайбъл барабанене. На дансинга излизат drag queens и започват да танцуват и да се мятат, а младият Майк е завладян от идеята и разбира, че иска да бъде част от това. Този жанр музика е всъщност модерен ballroom, който през последните 50 години е движеща част от LGBT обществото в САЩ. Възклицания като „Yas, bish, yaas“ и „Work that pussy“ са част от slang-a на тази субкултура.

Всичко започва още през 60-те с появата на Harlem ballroom сцена, която по-късно, през 80-те, еволюира във „vogue“. Vogue танците представляват поредица от пози, сякаш танцьорът е част от фотосесия. Движенията на ръцете и краката са ъглови, линейни и резки, като се преминава от едно статично положение в друго. Eдни от най-известните са „catwalk“ и „duckwalk“. Съответно – ходене с остри чупки в кръста, крак пред крак, сякаш на ревю, и клякане с изхвърляне на краката във въздуха. „Dip“ пък е моментът когато изпълнителят се хвърля на земята. Вдъхновението, естествено, идва от небезизвестната модна библия „Voguе“, a eдно такова събитие вдъхновява и Мадона да запише и едноименната песен. MikeQ споделя пред SoundFeed, че ballroom ритъмът е създаден да предразполага хората на сцената да танцуват по този начин.

Две години и много CD-та по-късно след първата му среща с тази култура, младият диджей е поканен в The Globe да бъде резидент. Същия ангажимент поема и за The Club House и от тогава до сега кариерата му върви все нагоре. „Първите два клуба, в които съм бил някога ме поканиха да работя за тях – това ми се струва малко странно“ – коментира MikeQ.

Той описва себе си повече като интровертен, отколкото екстровертен – каквато е и атмосферата по ballroom партитата където той става легенда. На него му харесва длъжността да е зад пулта, вместо да е част от шоуто, което се случва на дансинга. Определя ролята си като „създаване на саундтрак“, а не просто пускане на музика, защото това е ключова част от представлението на ballroom участниците.

Преди време с MikeQ се свързва и Missy Elliott с призив той да ѝ помогне за музиката към един ballroom трак. В крайна сметка, идеята не се реазлизира с Майк, но в знак на добрите отношения помежду им, тя записва друг, таен, трак, който остава неиздаден, но въпреки това, той го пуска по свои участия.

MikeQ има собствен лейбъл или както той го нарича – „първият ballroom лейбъл“ – Qween beat. Също така и няколко пъти е имал Boiler Room, заедно с други имена като L-Vis, Brenmar, Kevin JZ Prodigy.

Линк към събитието тук.