Улица 45 има в Берлин и в Копенхаген

Мисля, че всички сме виждали шапките на 45 Street и знаем кой седи зад добре премислените им дизайни. Тази година беше доста силна за момчетата. Освен, че наскоро пуснаха капсулна колекция, по-рано през годината имаха възможност да участват на две големи изложения и да покажат на света, че и ние умеем да правим смислени неща.

Видяхме се с тях, за да ни разкажат какво вълнуващо им се случи това лято и какво предстои да видим от тях.

Asphalt: Кое дойде първоначално? Новата колекция или поканата за Берлин?

45Street: Всичкo стана почти едновременно. В един момент правехме две колекции по едно и също време, готвейки се за изложение.

13413717_1130836223650894_6195438742968040938_n

Asphalt: А поканата за SEEK в Берлин как дойде?

45 Street: Ние им писахме. Изпратихме им презентация с нещата, които правим, те се изкефиха супер много и ни казаха настоятелно – “добре дошли на борда”. В един момент просто не ни стигаше да правим шапки и да работим само за този пазар. Затова решихме да се пуснем в съвсем различно приключение – SEEK, където участвахме и с дрехи. Там е по-различно. Много по-култивирано е, нещата се случват по коренно различен начин и с по-бързи темпове.

seek-indoor

Asphalt: Звучи яко! Направи ни впечатление, че сте променили името си от 45 Street на УЛИЦА 45, което лично на нас много ми допада.

45 Street: Това е част от концепцията. В превод на български ние сме УЛИЦА 45. Харесва ни това, че сме от България и искаме името ни да е българско. Навсякъде споменаваме от къде идваме, произхода на бранда ни и е абсолютно нормално името ни да е кирилица.
Успяхме графично много добре да го обвържем с 45 Street. Получи се супер и в момента брандът е и 45 Street, и УЛИЦА 45. Реално е едно и също.

seek-1

Asphalt: А кирилицата как се възприема от чужденците?

45 Street: Нас това много не ни вълнува. Ние правим това, което ни харесва и което изглежда добре според нас. Вършим нещата последователно така, както ние искаме да се случат. Сега пуснахме капсулна колекция, която в по-голямата си част е с кирилизирания лейбъл.

Asphalt: Да се върнем пак към Берлин. Как мина SEEK за вас?

45 Street: Супер яко беше. Много позитивен „experience“ имаме оттам. Запознахме се с много хора, направихме много контакти. Там получихме поканата и за CIFF – другото събитие, на което участвахме това лято в Копенхаген.

seek-4

Asphalt: А някой бранд направи ли ви впечатление?

45 Street: Определено Monokel Eyewear – шведи, с които на SEEK бяхме съседни щандове. Те са адекватни и бяхме много щастливи, че ще сме точно до тях. Следим нещата им от доста време. Страшни фенове сме и е тъпо, че тук не се продават. Те също много ни харесаха и в последния ден от изложението ни помолиха да си разменим шапките за техни очила. Беше готино, защото се случи естествено. А и това си е признание.

seek_45-street-monokle-eyewear

Asphalt: Какво още ви се случи докато бяхте в Берлин?

45 Street: Програмата на SEEK беше много интересна. На втория ден имаше специално барбекю парти на PATTA X 24 KILATES X ASICS. Всички, които имаха бели гривни получаваха по една хавлия с логото на 3-те бранда. Имаше много интересен гост, който е grime изпълнител – BONKAZ. Доста се забавлявахме.
На следващия ден имаше Highsnobiety парти, което беше страшно мазало. Всички хипстъри на Берлин искаха да се докопат до това парти, но влизаха само хора с гривни като нас. Section Boyz бяха едни от интересните имена сред изпълнителите.

seek-highsnobiety-party

Asphalt: А в Копенхаген как прекарахте? До какви брандове се докоснахте там и как бяхте приети?

45 Street: Това изложение беше странно. Много комерсиално. Имаше много големи марки като Lagerfeld и Stella McCartney. Имаше и доста качествени streetwear брандове. Пазарът там е тотално различен. Те подкрепят повече своите локални брандове.

screen-shot-2016-11-03-at-9-40-54-pm

Аsphalt: Чуждестранните участници от къде бяха?

45 Street: От цял свят. Имаше от Италия, от Швеция, от Щатите, Франция, Испания, Япония… Изложението беше наистина огромно.

Аsphalt: Посетихте ли някакви партита докато бяхте в Копенхаген?

45 Street: На CIFF беше стерилно. По-скоро бизнес ориентирано, отколкото парти. За нас беше важно да отидем и да видим как се движи техният свят. Както вече споменахме събитието е доста комерсиално, но информацията и опитът, които трупаш са безценни.

ciff-3

Аsphalt: Какво си донесохте от там?

45 Street: За разлика от Берлин, където наблегнахме главно на рънъри, от Копенхаген си донесохме предимно предмети за вкъщи, книги и постери. Там има жесток дизайн. По-скоро беше като трип за задоволяване на глада към добра храна в буквалния и преносния смисъл на думата.

Asphalt: Нещо интересно, което сте опитали от кухнята им?

45 Street: Всичко беше интересно. В един ресторант ядохме пастет от сушени настъргани сърца. В Копенхаген има Meatpacking District, където има стари месарници с традиции, от които можеш да си купиш месо на едро и дребно. Към тях има страхотни гурме ресторанти, в които можеш да се насладиш на уникална храна. Телешкият тартар, който сервират в огромна животинска кост е впечатляващ. Беше повече от вкусно навсякъде. Датчаните са супер перверзни на тема храна.

Asphalt: Ако ви поканят пак ще отидете ли на CIFF?

45 Street: По-скоро бихме опитали на друго място или с друг вид представяне на бранда. За нас в момента е важно да събираме опит и информация. Не искаме да правим просто мода. Трябва да има смисъл и сериозна идея, която да седи зад бранда. Пазарът се променя с бързи темпове и ние се опитваме да се движим с него.

ciff-1

Asplaht: А някаква равносметка направихте ли си?

45 Street: Да, определено. Тук сме много далеч от идеята за streetwear като цяло – няма ги събитията, няма я конкуренцията. Берлин категорично е по-отворен пазар от Копенхаген. По-интернационален. Като цяло заключението от двете изложения е, че най-много ни харесват французи, японци и германци. Те обръщат най-много внимание на нашия дизайн.

Asphalt: Свързвайки ви с България, хората имаха ли предразсъдъци или ви приемаха нормално?

45 Street: Всички знаеха къде се намира страната ни, дори се радваха, че нещо се случва в нея!

Asphalt: Реално вие вече сте тръгнали  смело да излизате извън границите на България.

45 Street: Така е редно според нас. Така го чувстваме и затова го правим. Трябва да се развиваме и даваме всичко от себе си. Получаваме различни покани от всякъде и вървим напред. Къде ще стигнем зависи от правилните избори.

Asphalt: А брандът как го виждате като развитие?

45 Street: Както споменахме, ще започнем да правим и дрехи. Просто в един момент решихме, че шапките не са ни достатъчни.

Аsphalt: Това е нещо, което може би отдавна трябваше да направите.

45 Street: Трупането на опит е много важна част от процеса. Трябва да имаш история. Ако се появиш изведнъж без портфолио зад гърба си трудно ще погледнат сериозно на теб. Ние тази крачка сме я обмисляли много дълго време. Натрупахме достатъчно опит и ето, че сега е време да правим повече неща.

Аsphalt: А линията само мъжка ли ще бъде или сте подготвили нещо и за дамите?

45 Street: През 2017 цялата ни концепция ще излезе наяве и ще видите накъде сме насочили марката и какви сегменти ще обхване тя. Ще се постараем да направим изцяло завършена колекция.

jacq-faces-white-flat_ss2017
Jacq Faces White Flat – SS17

Аsphalt: Как се виждате в България в следващите 5 години.

45 Street: Имаме план и за това. Нещата се развиват абсолютно последователно. България е пазар, както и всяка друга страна. Всеки си има специфика и от всеки има смисъл. Важно е да си адекватен в подхода си и да можеш да реагираш бързо и качествено едновременно.

Аsphalt: Тук чувствате ли се в конкурентна среда?

45 Street: Не ни е достатъчно мотивиращо. Тук нямаме конкуренция – прекалено малко хора правят това, което правим ние. Продуктите ни са много различни от повечето, които се пускат в България. Хората, които биха купували нашите продукти са малко. Реално няма магазини, в които се продава бранда ни. За да се движиш напред трябва да има нещо, което да те дразни.
Другият проблем е, че всички много хейтят и разбират от всичко, а зад гърба си нямат нищо. Никой нищо не се е хванал да направи, камо ли като хората. Докато в Германия и Дания хората работят здраво и различните брандове се подкрепят. Ние тук сме индивидуалисти, а истината е, че трябва да се играе отборно – взаимно да се дърпаме напред. Пазар от критици не е пазар. Това ни провокира да започнем да се занимаваме с дизайн. Усетихме се, че плюем по определени неща, че не ни харесват. Говорехме си, че ние можем да го направим по друг начин и в крайна сметка започнахме да го случваме.

Аsphalt: Радваме се, че се занимавате с тези неща. Смятам, че въпреки пазарът да е малък тук има много хора, които ви харесват и очакват с нетърпение новите ви неща.

45 Street: Искрено се надяваме да е така. Ние няма да оставим българския пазар. Имаме идеи, имаме планове, всичко е въпрос на време и ресурси.

Аsphalt: За колаборации мислили ли сте?

45 Street: Да, но първо трябва да поставим бранда на краката си, за да можем да мислим в тази насока. Всичко става с много работа, упорство и много креативност. Защото в крайна сметка, ако нямаш продукт, който е интересен – няма да стане.
Аsphalt: Много благодарим за отделеното време и за споделените емоции!

45 Street: И ние ви благодарим.

Ако искате да се сдобиете с шапка от последната колекция на бранда, трябва да посетите Fika vol2 + cozy market  тази събота, 05.11.2016.

14713798_1740757282852083_7733839984835499960_n